Ligasäsongen 2025-26 drar snart i gång och vi har kollat läget med klubbarna i distriktet. Hellas bowlingklubb ställer denna säsong upp med två lag i seriespel – satsar denna säsong på att utveckla medlemmarnas kompetens genom att hyra in tränare.
Hur många lag har ni med i seriespelet och i vilka serier spelar ni?
Vi har 2 lag lag som spelar i Div 3 Östra Svealand 2 och Stockholmsligan 3.
Har ni några nya spelare eller lag denna säsong?
Vi har en ny spelare, en herrspelare som gör comeback.
Har ni tappat några spelare eller lag sedan förra säsongen?
Vi har tyvärr tappat fem spelare.
Vad är klubbens mål för säsongen?
Att spela bra, komma så högt som möjligt i tabellen. Att utveckla spelarnas och lagets kompetens samt ha trevligt.
Finns det något särskilt lag ni ser som en extra tuff motståndare?
Vi får nog skärpa oss mot alla lag.
Har ni några interna mål eller utmaningar inom klubben?
Den största utmaningen är nog rekrytering.
Hur ser ni på framtiden för er klubb?
För oss som många andra klubbar är rekrytering av nya spelare en avgörande fråga. Utan spelare är framtiden inte helt ljus.
Har ni gjort någon satsning för att rekrytera nya medlemmar?
Inte i år.
Hur har ni förberett er inför säsongsstart?
Börjat träna några veckor innan start och har en halvdags träning med inhyrd tränare.
Har ni gjort några förändringar i träningen jämfört med tidigare år?
Nej
Har ni något ni vill hälsa till övriga klubbar i serien?
Vi ser fram emot en spännande säsong med Hellas bowlingklubb!
